2016. március 25., péntek

Reményik Sándor: Nagypénteki szertartás

Ágyam fölött, a feszület fölött 
Karácsonytól egész Nagypéntekig 
Híven virrasztott egy fenyőfa-ág.
(Ó, szelíd dísz, - ó, vad nyomorúság!) 
Hű zöldje végül mégis elkopott
Lett ő is szikkadt, aszott kis halott. 
Éreztem: nálam tovább nem marad
Nem bírja lelki szárazságomat,
S egy durvább illetésre szertehull.
De nem ily halált szántam én neki. 
A kemencében énekelt a tűz, 
Zsoltároztak a lángok lelkei.
A száraz ágat helyéről levettem, 
Vigyázva, ahogy halottat viszünk, -
S a tüzes kemencébe bevetettem. 
Nagyot lobbant, - és színes lett a láng.
Erdők nagyságos tömjén-illata 
Elborította rögtön a szobát.
A száraz ágból kiröppent a lélek, 
Jöttek adventek, - karácsonyok, - évek, 
És hittem én is: hátha mégis élek...
Nagypéntek volt, a fűz már ideadta 
Barkáját kedves kéz által nekem, 
Hogy a szent főnek új dísze legyen. 
Az ólomszínű éji ég alatt
Langyos, ébresztő áramlat haladt, 
És gyermekkorom ölén, a hegyen 
Rügyet bontott a borostyánbokor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése