2014. június 5., csütörtök

Juhász Gyula: Egy régi hajnal

Emlékezem: a hold sarlója bágyadt, 
Már harmat sírt a szürkülő mezőn, 
Az éjszakára hideg bánat áradt 
S én mentem, országúton, könnyezőn.

Már harmat sírt a szürkülő mezőn 
S az éjszakai mámor tovalengett, 
Nem ujjongott már gyantás hegedű, 
Hogy vágyakat hazudjon még szivemnek.

Az éjszakai mámor tovalengett 
S az országút a végtelenbe tűnt - 
S én nem találtam könnyező szivemben 
A mindig odarejtett hegedűt.

Az országút már végtelenbe tünt, 
Mint múltam és reményem és a mámor, 
A végtelen szürke köd feküdt 
S én mentem, mentem ki a vén világból.

A múltam és reményem és a mámor 
Mind elhagyott. Beteg, kábult fejem 
Gondolkozott asszonyhaj illatáról 
S elbíbelődött holmi verseken.

Gondolkozott beteg, kábult fejem, 
Valami szépet próbált még akarni, 
Szétnézni még a tűnő életen - 
Oly rút a fűbe íly árván harapni.

Valami szépet próbált még akarni, 
Egy emléknek kendővel inteni, 
Egy bolondságra még halkan kacagni, 
Egy csók ízét ajkamra küldeni!

Egy emléknek kendővel inteni, 
A pisztoly csövét búsan simogatni, 
- Ó összes májusok emlékei, - 
Be furcsa így, hajnalban sírva halni.

De még furcsább az életben maradni, 
Az országútról más utakra térve 
S városokon át és könnyeken át, 
Sírokon át és reményeken át 
Csak botorkálni új napok elébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése