2016. január 17., vasárnap

Szabó Lőrinc: Melletted

Rosszat nem mondhatsz rám, amit 
meg ne tetéznék; 
katona vagyok katonák közt 
s te vagy a vészfék: 
megállítasz, fogsz, hogy megint 
gyerek lehessek; 
tudom, hogy ma is jó vagyok, 
mikor szeretlek. 

Hogy még bírok embert szeretni, 
magam se értem; 
szidtam a szerelmet, mikor 
róla beszéltem, 
láttam bukásnak, butaságnak, 
esküszegésnek, 
üzletnek, bűnnek, állati 
kényszerűségnek. 

S habzsoltam kéjeit s ez a 
förtelmes étel 
megtöltött annyi csömörrel és 
annyi szeméttel, 
hogy sírtam: két szájjal eszi 
testem az asszony - 
(s mégis ellenség volt, aki jött, 
hogy visszatartson.) 

És most szeretlek, mintha volnék 
megint húszéves; 
tested és lelked porcikái: 
mind kedves-édes; 
kiábrándultságom megint 
gyermeki hit lett, 
mert azzal gyógyítasz, ami 
megbetegített. 

Amikor bennem legnagyobb 
volt már az ínség, 
akkor mutatta meg szíved, hogy 
van még segítség: 
akármennyi a kín s az undor 
akármilyen nagy, 
mind-mind elmúlik csendesen, 
ha te velem vagy. 

A küzdés piszkát nem bírom 
s te vagy a béke, 
háborúimból kivezetsz: 
szeretlek érte; 
utamon a halál felé 
vészfék szerelmed; 
melletted mindig jó vagyok, 
azért szeretlek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése