2013. december 15., vasárnap

Tóth Árpád: Elejtetted a napot

Rád gondoltam délután, 
Fönn az arany nap sütött 
S lehunyt szemhéjaimon 
Rózsaszínnel átütött. 

Fáradt arcom szelíden 
Tüzesítette a fény 
S szem lehunyva a szokott 
Utazásra vártam én, 

Arra, mikor-halk hajó 
Titokzatos tengeren,- 
Fekvőszékem útra kél 
S lázam sodrán ring velem 

Felelőtlen, gyönyörű 
Fantázia-tájakig, 
Ahol romló életem 
Némely bús álma lakik: 

Mindaz, ami sohse lesz, 
Mindaz, ami sohse volt,- 
Így indultam ma is el, 
Hunyt szemekkel, mint a holt, 

Álmodozni: életet. 
És úgy hajlott rám a nap, 
Mintha pilláimra a 
Rózsaszínű parazsat 

Az a szent fény ejtené, 
Mit még ott látott a szem 
Isten-atyja kebelén, 
S melyre szomjas szüntelen. 

És egyszerre úgy esett, 
Telin, forrón, hirtelen 
Rád gondoltam s arra, hogy 
Messze vagy és jaj nekem. 

És megriadt szemeim 
Felpattantak: a hegyek 
Csúcsain már pirosan 
Búsultak a fellegek. 

És egy furcsa vízió 
Vad erővel elkapott. 
Úgy éreztem: kezeid 
Tartották ma a napot. 

Azért volt oly különös, 
Minden fénynél édesebb, 
És én ezt csak most tudom, 
Amikor már este lett, 

Mikor kezed fáradtan 
Elejti már a napot 
S szívemben is csöndesen 
Elhallgatnak a dalok. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése