2014. augusztus 26., kedd

A fény


A végtelenség időben nem mérhető. 
Csak azt tudom, hogy szokatlanul nagynak éreztem ezt az utazást. 
Mélységesnek, távolinak tűnt a felismerés, hogy minden, amit önmagamról hittem, nemcsak az enyém. 
Féltem, ha elveszítem önmagam, valami feneketlen mélységbe zuhanok, melyből nagyon nehéz a felemelkedés. 
Nem ez történt, mert amint döntöttem, megjött a segítség. 
Egy tiszta és megfoghatatlan mély gondolat, mely azt mondta; ne félj, gyere, megmutatom, mitől zárod el magad. 
Bátortalan voltam, de egy hang megnyugtatott, megkérdeztem, hogy hol vagyok. 
Ő mondta; látod itt a képzelet, ülj fel rá és elindulunk, hogy a távolban megnézzünk egy csillagot. 
Csend vett körül, s csillagok. 
Hirtelen megjelent egy fénysugár, mely magához ragadott. 
Vitt, vitt magával egyre fel, csak fel. 
S most egy erős körforgásban vagyok. 
Köröttem millió, millió fénysugár, 
s rajta egy, egy képzelet száll. 
Körbe, körbe forgunk, mint egy nagy spirál, s egy pont az, ami vonz, egyre közelebb. 
Próbálom eltaszítani magam, de egyre sűrűbben vagyunk. Egyre gyorsabban haladok, s most bent vagyok. 
A pont közepén most por vagyok. 
Egy porszem, s most én vonzom a többi fényt. 
Egyre jönnek csak jönnek s én megnövök, egy hatalmas nagy gömb vagyok, bennem millió, millió kis rész ragyog. 
A gömb közepe most én vagyok. 
Ki kell jutnom innen, s hogy kijussak a vágy lángoló tűzzé tesz. 
Kitörök, mint hatalmas vulkán az ég felé, s már gáz vagyok. 
Mely ide-oda csapódva hol ezzel, hol azzal hőt termel, vagy jégcsapot. 
Esőcsepp leszek. Öntözöm a földgolyót, ahonnan származom. 
Egy fán vagyok, mely nagyot sóhajt, mert már várt nagyon. 
Övé leszek, egészen a gyökeréig, s most fa vagyok. 
Érzem a nap sugarát, s a földnek mélyről jövő bölcs moraját. 
Hol fent, hol lent, egyszer lombot hajtok, máskor elhullatom. 
Hol szárazság vesz körül, hol vízben hajtok, s most valami történni fog. 
Futok, futok egy nyúl vagyok! 
Táplálékom lett előző életem. 
Eszem, eszem, futok, futok, mert én is egy táplálék vagyok. 
S a hang szól itt legbelül: 
Sokféle anyagi megnyilvánulás lehetsz, de mi ennek a lényege? 
Látod; ők segítik életed, megtanítanak arra, hogy létezel. 
Gondolkozz, légy erős, s léted becsüld! 
Hasznosítsd, mit megtanultál, építsd fel önmagad! 
Uralkodj e tudás felett, de ne téveszd a határokat! 
Jöjj, légy ember s teremtsd meg a saját világodat, s hidd el, hogy mindenben benne vagy! 

Ember vagyok, már nem képzelem, időt mért rám a végtelen. 
A tudásnak nagy hatalma van, mely megannyi életnek szab határt, de mi lesz majd ezután? 

Csend vesz körül, s a csillagok, meg egy fénysugár. 
Most éppen fény vagyok! 
Suhanok, suhanok, suhanok...

(találtam)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése