2014. február 6., csütörtök

Áprily Lajos: Megállítottam én réti víz futását

Megállítottam én réti víz futását 
Malom-zuhogónál, hol égerfa nőtt; 
Víz remegő színén nyári nap múlását,
habon játszadozó napfény ragyogását, 
derült éjszakákat, holdat csillag-árban 
a lelkembe zártam -
nem tarthattam vissza a futó időt. 

Tenyerembe fogtam fecske fiókáját,
Éreztem szívét, a riadt-remegőt;
Öleltem karommal szerelmek csodáját...
Egy-őszi madarat, bús szív néma vágyát. 
Gyűjtöttem, mint lombot dérütött határban 
s a lelkembe zártam -
nem tarthattam vissza a szálló időt. 

Megőriztem gondot, szólást, tréfaszókat, 
mosolyt, megbocsátót, jajt is, hördülőt, 
névtelen sok arcot, sokfelé-valókat,
utamba-jövőket s tova-illanókat,
magamba gyűjtöttem mind, amerre jártam
s a lelkembe zártam -
nem tarthattam vissza a futó időt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése