2014. március 15., szombat

Dsida Jenő: Az én kérésem

Az ábrándok, mik itt élnek szívemben, 
Immár tudom, hogy nem maradnak itt, 
Minden, ami szép, gyorsan tovalebben, - 
Az élet erre lassan megtanít. 

Mert mi az élet? Percek rohanása; 
Fagyos viharként száguld mindenik, 
Mögöttük sír a kertek pusztulása, 
S a rózsabokrot földig letörik. 

Illatos szirmok, zöldellő levélkék!... 
A vihar szárnyán mindez elrepül, 
Aztán ragyoghat, nevethet a kék ég: 
Ott áll a kert siváran, egyedül. 

Én sem számítok semmi kegyelemre, 
Én felettem is végigzúg a szél, 
Lelkemnek alvó, rózsaszirmos kertje 
Jobban megvédve nincs a többinél. 

Én készen állok minden fájdalomra, 
Nem hall ajkamról senki panaszt, 
De most szívemnek még egy vágya volna. 
S ha jó az Isten, meghallgatja azt: 

Ne vágtassanak szegény rózsakerten 
Az összes szelek, mind, egyszerre át, 
Ne várjon rájok elfásulva lelkem, 
Ne törjenek le minden rózsafát; 

Tépjék szirmait egyenként le, lassan; 
Mind külön fájjon, sajogjon nekem, 
És mindegyiket külön megsirassam 
És minden könnyem egy-egy dal legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése