2014. március 13., csütörtök

Vincas Mykolaitis-Putinas: Őszi éjjel

Csendes éj, fényes őszi éj remeg,
cseng, mint a kanklesz selyemhúrja, halkan, 
tar mezőket, erdőket, réteket
ezüsttel áraszt el, nagy zuhatagban . . . 

S a learatott mezőt néztem ott.
És, mély égbolt, tőled megrészegültem. 
Fölnéztem, fürösszenek csillagok -
s mint csepp a tengerben ott elmerültem.

És nem tudom, a lét utain én
vajon csak a föld útvesztőit járom,
s az öröm, csend, a szabadság s a fény 
csillag-messze vannak-e a világon? 

És nem tudom, holnap is lesz-e még 
napfény-álarc arcomon, szép sugár. 
Ime a fény-palota közeleg
hová senki se hív, senki se vár.

S azt sem tudom, hogy mindenik napom 
ilyen reménytelen lesz-e s magányos, 
ahol nyomorult láng lelkem, napom 
pislákolva füstöl a magassághoz.

Csendes éj, fényes őszi éj ragyog.
Neked mennyi szikrát gyújtott, szerelmem. 
Én olyan szótlan, szomorú vagyok.
Te csillogsz és sugárzol - ellenemben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése